Přehled historie
Zde můžete shlédnout vývoj poválečných, sportovních modelů Jaguar
1948 -1954
První poválečný sportovní vůz započal legendární tradici značky JAGUAR, zvítězil
v řadě závodů a stal se základem i pro pozdější modely XK140/150. Řadový 6 válcový motor 3,4 l, 160 koní, max. rychlost cca 190 km/hod, vyrobeno cca 12 000 ks včech verzí.
1954 - 1961
Nástupci slavného XK120 vycházející konstrukčně z původního modelu.
Řadový 6 válcový motor 3,4/3,8 l, 190-250 koní, max. rychlost cca 200 km/hod, vyrobeno cca 18 500 ks včech verzí.
Řadový 6 válcový motor 3,4/3,8 l, 190-250 koní, max. rychlost cca 200 km/hod, vyrobeno cca 18 500 ks včech verzí.
1961 - 1975
Nejslavnější IKONA mezi sportovními Jaguáry, vůz, který vyhrál několik nezávislých anket o nejhezčí automobil historie!Řadový 6 válcový, později 12 válcový motor 3,4/4,2/5,3 l, 245-272 koní, max. rychlost cca 240 km/hod, vyrobeno cca 72 500 ks včech verzí.
1975 - 1996
Nástupce slavného E-Type nikdy nedosáhl jeho slávy a byl mnoha fanoušky kritizován pro svůj vzhled. Vyráběl se celých 21 let!6 válcové a 12 válcové motory 3,6-6 l, 3,4/4,2/5,3 l, výkon a rychlost dle provedení, vyrobeno cca 115 000 ks včech verzí.
1989 - 1992
Málosériový exklusivní supersport, ve své době až do roku 1994 nejrychlejší sériový automobil světa, komerčně ne příliš úspěšný.12 válcový motor 6,2 l, výkon 600 koní, max. ryclost 350 km/h, vyrobeno jenom 281 ks.
2006 - ...
Dodnes vyráběný vysocevýkonný exklusivní vůz moderní koncepce.8 válcové motory 3,5/4,2/5 l, výkon 298-510 koní, max. rychlost omezena na 250 km/h.
1996 - 2006
Nástupce typu XJS, se vrací ke kulatým tvarům a křivkám ale podvozkem navazuje na typ XJS. 8 válcové motory 4/4,2 l, výkon 280-360 koní, max. rychlost omezena na 250 km/h.